Fakta om föreningen

Brf Kajen Ett består av två hus med ett fantastiskt läge på Västra Eriksberg och innehåller 83 hushåll i olika storlekar.

Här bor man bekvämt och vattennära i ett modernt hem. Husen har låg energiförbrukning och lägenheterna är välplanerade.

Gatuadresserna är för hus 1 Monsungatan 92 & 94, samt för hus 2 Monsungatan 65, 67 & 69.

Postadress: 417 68 Göteborg

Västra Eriksberg präglas framförallt av minnena från varvsepoken med stapelbädden, torrdockan och bockkranen, men också av Färjenäsparken, med sina stora gräsytor, utsiktsplatser, lek- och badplats och caféet (i samma lokaler sedan 1906 och sägs vara Gbg:s näst äldsta) på Karl IX:s väg. Hamnkaraktär kompletteras av parkmiljö på ett härligt sätt. En utmärkt plats för rekreation och fritidsaktiviteter.

www.vastraeriksberg.se kan du hitta information om området. Här får du koll på vad som är på gång och tips på aktiviteter.

Föreningen har organisationsnummer 769625-6341

Postadress:
Brf Kajen Ett
c/o Nabo,
Distansgatan 2
421 74 Västra Frölunda

Antal lägenheter
I föreningen finns det 83 st lägenheter som upplåts med bostadsrätt.

Hyreslokaler
I byggnaden hus 1 finns café/restaurang Cappuccino, i hus 2 finns två mindre butiker.
Elit Redovisning AB
Toyfans (samlarfigurer från spel & film/TV)

Värme, vatten och el
Fjärrvärme
Separata mätare för El, vatten och varmvatten i varje lägenhet.

TV och bredband
Telia är leverantör av bredband, TV och telefoni.
Abonnemangsavgiften för grundutbudet ingår i månadsavgiften.